شناسهٔ خبر: 129707 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای راهبری وضعیت تصادفات رانندگی استان مطرح شد؛

هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در کاهش تصادفات جاده‌ای تاثیر بسزایی دارد

جلسه شورای ترافیک1401.jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در آخرین جلسه شورای راهبری وضعیت تصادفات رانندگی استان هم افزایی دستگاه‌های اجرایی در کاهش تصادفات جاده‌ای موثر خواند و گفت: تلاش شده در این بازه با افزایش استقرار اکیپ های خدمات سفر در کاهش سرعت کاربران جاده‌ای نقش قابل توجهی ایفا شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان در آخرین جلسه شورای راهبری وضعیت تصادفات رانندگی استان اظهار داشت: استان سمنان در مسیر زائران حرم امام هشتم(ع) قرار دارد و نیاز است تا اقدامات در حوزه راه ها با حساسیت بیشتری پیگیری شود.

استاندار سمنان تاکید کرد: هدایت مسافران به سمت بازدید از ظرفیت‌های گردشگری و اقامت در اقامتگاه های بوم گردی، مدت ماندگاری مسافران را افزایش خواهد داد و در کنار کاهش تصادفات، استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری تبدیل و رشد اقتصادی محقق خواهد کرد.

هاشمی افزود: پایش تصویری راه ها نقشی مهم در کاهش تصادفات دارد و باید در حوزه درون شهری این مهم مورد توجه ویژه شهرداری‌ها قرار گیرد و در بخش برون شهری نیز تقویت شود.

استاندار سمنان یادآور شد: شناسایی نقاط پرحادثه طی یک برنامه جامع زمانبندی شده از دیگر موارد مهمی است که باید احصاء و برطرف شود و با افزایش تابلوها و علائم ‌جاده‌ای در حوزه راه‌های استان سمنان اطلاع رسانی مطلوب‌تری برای مسافران صورت گیرد.

وی مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی را فضای مناسبی برای استراحت مسافران دانست و  گفت: باید احداث بیش از پیش این مجتمع‌ها در استان سمنان مورد توجه باشد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه هم افزایی دستگاه‌های اجرایی در کاهش تصادفات جاده‌ای تاثیر بسزایی دارد گفت: سعی شده با برنامه‌ریزی‌های دقیق و اجرای برنامه‌های پویا و جذاب در مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی در کنترل تردد برون شهری و کاهش تصادفات، حداکثر ترغیب برای ماندگاری مسافران صورت گیرد.

صداقت خاطرنشان کرد: نوروز امسال به دلیل بهتر بودن شرایط کرونا و همچنین قرارگیری در آستانه ماه مبارک رمضان، راه‌های استان شاهد تردد بسیاربالایی است که تلاش شده در این بازه با افزایش استقرار اکیپ های خدمات سفر در  کاهش سرعت کاربران جاده‌ای نقش قابل توجهی ایفا شود.

وی تاکید کرد: اقدامات فرهنگی، تبلیغی و اطلاع‌رسانی در راه‌های استان در راستای ایجاد تنوع و اعلانات هشداری برای کاهش خستگی مسافران و تصادفات به‌صورت مستمر انجام شده و با حضور گسترده در ۲۵۰ نقاط مستعد حادثه استان از تمام ظرفیت‌های موجود برای کاهش تصادفات بهره وری شده است.

صداقت در پایان با بیان اینکه متناسب با آمار تردد روزانه، برنامه‌ریزی لازم و آنی صورت خواهد گرفت، افزود: تمهیدات لازم در این خصوص انجام شده تا به لطف خدا بتوانیم سفری ایمن و راحت را برای مسافران رقم بزنیم.